12 Ağustos 2013 Pazartesi

VİŞNELİ AĞLAYAN PASTA

        Merhaba pasta severler.... Bayram ziyaretlerinin klasiği haline gelen baklavadan ve şerbetli tatlılardan ziyade sütlü tatlılar bence daha hafif ve lezzetli. Tabiki bu benim fikrim sadece :))
        Geçen cuma akşamı yani bayramın 2. akşamı Elmas, nişanlısı ve kardeşleri ile bize geldi. Bende ağlayan pasta yaptım. Çünkü uzun zamandır yapmamıştım ve özledim tabi ki :))
        Bu aralar çok sıkılıyorum ya eşim çok yoğun çalışıyor hayatım evde tv ve nette geçiyor diyebilirim. Yeni lezzetler denemek istiyorum ama artık çok fazla ayakta kalmak beni zorluyor dikkat etmeye çalışıyorum :))


MALZEMELER

 Keki için:
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı süt
4 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı vişne reçeli
1 kabartma
1 vanilin

Kreması için:

6 su bardağı süt
1 yumurta sarısı
3 çorba kaşığı mısır nişastası
3 çorba kaşığı un
1,5 su bardağı şeker
1 vanilin

Çikolata sosu için:

3  su bardağı süt
3 çorba kaşığı silme kaşık un
Yarım su bardağı şeker
1 paket kakao
Piştikten sonra 1 pk 80 gr bitter çikolata

Yapılışı:

Kek malzemelerinden yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri de ekleyin.180 derece önceden ısıtılmış fırında dikdörtgen fırın tepsisinde pişirin. Piştikten sonra aşağıdaki gibi dikdörtgen borcama dizin ve biraz sütle ıslatın
 

Krema malzemelerini sürekli karıştırarak pişirin. piştikten sonra vanilini ekleyin ve mikser veya blendır ile çırpın ve aşağıdaki gibi kekin üzerine dökün


Çikolata sosu için bitter hariç tüm malzemeleri karıştırarak pişir. piştikten sonra ocağı kapat çikolatayı ve bir kaşık margarini içinde erit sürekli karıştırarak soğut ki kabuk tutmasın. Soğuyunca kremanın üzerine dök.

2-3 saat buzdolabında beklet ve servise hazır afiyet olsun :)))

4 yorum:

  1. ellerine sağlık.harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba canım,
    Bloğunu yeni keşfettim ve çok beğendim... Pasta nefis görünüyor, ellerine sağlık canım...
    İzlemeye aldım, bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Öpüyorum seni,
    İzmir'den kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Afiyet olsun ziyaret etmenize ve beğenmenize sevindim. Sizleri sürekli takip ediyorum ama ben sizin kadar aktif olamıyorum :))) Bebek bekliyorum ve kilolarım aldı başını gidiyo dikkat etmem gerekiyomuş :))
    sevgiler...

    YanıtlaSil